5 maja 2024

V.E.T.O Gaming

Virtual Enforcers, Tactics & Operations

Regulamin Ligi

REGULAMIN LIGI 12 vs 12

 

Poniższy regulamin został opracowany na zebraniach liderów klanów i jest on po części kontynuacją I edycji Ligi 12 vs 12 Regulamin nie jest też hermetyczny, założenia i wymagania które stawiamy graczom są oparte na doświadczeniu administracji  jak również liderów klanów, streamerów itd. Toteż wszystkie nieścisłości, błędy, luki staramy się na bieżąco eliminować wdrażając  czym prędzej poprawki i modyfikacje a wszystko po to, by rozgrywki które organizujemy były jak najbardziej uczciwe a same mecze jak najbardziej zbalansowane.

 

ZASADY OGÓLNE

1. Liga odbywa się w systemie weekendowym (piątek – niedziela).
2. Mecze ligowe odbywają się w trybie MAŁY PODBÓJ (CONQUEST SMALL) 12 vs 12.
3. Liga odbywa się w trybie LADDER (drabinka) z podziałem na dywizje. Liczba dywizji uzależniona jest od ilości zgłoszonych drużyn.
4. Mecz składa się z czterech rund i dwóch różnych map (po dwie rundy na mapę) z podstawowej wersji gry (tzw. Vanilla, Podstawka – bez DLC).
5. Mapy są wybierane w drodze losowania przez administratorów i określone są na samym początku Ligi.
6. Podczas rozgrywek obowiązuje kultura osobista, gracz zachowujący się niezgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami dobrego wychowania (wulgaryzmy, wyzwiska itd.) zostanie
wykluczony z następnego spotkania a mecze jego zespołu nie będą streamowane. Ciągłe łamanie tego przepisu przez daną osobę, będzie skutkowało wykluczeniem jej z dalszych rozgrywek.
7. Minimalną liczbą graczy w drużynie, potrzebną do przeprowadzenia meczu jest 8 osób dla każdej ze stron.
8. W przypadku wystawienia przez drużynę 8-11 graczy, strona przeciwna może się zgodzić na adekwatne zmniejszenie ilości graczy po swojej stronie lub może grać w pełnym, 12-osobowym składzie.
9. Końcowy wynik meczu uzależniony jest od ilości wygranych rund. Za każdą wygraną rundę drużyna otrzymuje 1 punkt, za każdą przegraną rundę – 0 punktów.
Walkower jest tożsamy z przegraną i przyznaniem 4 punktów dla przeciwnika. W przypadku nieobecności obu drużyn, obie strony dostają 0 punktów.
10. Na serwerach ligowych obowiązują ustawienia:
Friendly Fire (Ogień własny) – ON

 

No Kill Cam (Kamera pośmiertna) – OFF

 

II ROZGRYWKA

1. Podczas meczu zabronione jest: używanie cheatów oraz innych programów, plików czy wspomagaczy, które w niedozwolony sposób dają przewagę w grze nad innymi graczami, a także wykorzystywanie glitchów, bugów i innych błędów gry.
2. Podczas rozgrywek wszystkie bronie są dostępne i dozwolone w użyciu, z wyjątkiem:
– sygnalizatora odrodzeń,
– soflama (tj. soflama w pojazdach, w dronie zwiadowczym, lornetki, jak również przenośnego znacznika laserowego),
– strzelb oraz wszelkich dodatkowych (unikalnych) broni (tzw. Battle Pick-ups), które można znaleźć na mapie.
3. Użycie niedozwolonego wyposażenia skutkuje przegraniem rundy.
4. Strona, która wykryła nieprawidłowość u przeciwnika, zobowiązana jest do natychmiastowego popartego dowodami (w postaci screenshotów lub filmów) zgłoszenia tego faktu administracji Ligi. Po potwierdzeniu nieprawidłowości, admin serwera kończy daną rundę z wygraną po stronie poszkodowanych.
5. W przypadku braku dowodów oraz bezpodstawnego oskarżenia o złamanie regulaminu drużyna zgłaszająca przegrywa rundę.
6. Lockowanie na głównej bazie (baserape / spawnkill) jest dozwolone.
7. Kradzież pojazdów z głównej bazy przeciwnika jest zabroniona i skutkuje przegraniem rundy.
8. Drużyny zobowiązane są dostarczyć po meczu administratorom Ligi screenshoty poświadczające wynik meczu, które zostały wykonane na koniec każdej rozegranej rundy.
9. W przypadku niepojawienia się na meczu jednej lub obu ze stron w ciągu 15 minut od ustalonej godziny rozpoczęcia spotkania (minimum 8 osób na stronę) – uznaje się taką sytuację za walkower.
10. Jako wynik należy rozumieć :
– ilość wygranych / przegranych rund każdej drużyny (punkty ważne w ogólnym zestawieniu drużyn w Lidze),
– ilości ticketów końcowych obu stron w każdej z rund (ważne podczas danej rozgrywki i wpływające na wygraną / przegraną w rundzie).
Na potwierdzenie wyników należy dosarczyć screeny wykonane na koniec każdej rundy. Niepodanie ilości ticketów i nieposiadanie screenów skutkuje brakiem wyniku z rund dla
drużyn.

III. DRUŻYNY

1. Do Ligi dopuszczeni są gracze, którzy posiadają niezbanowane konto gry. Przez niezbanowane konto gry rozumie się: konto gry niezbanowane przez producenta gry oraz wszelkiego rodzaju programy lub moduły antycheaterskie (PunkBuster, FairFight, VAC, etc.), jak również przez streamingi antycheaterskie (PBBans, GGC, ACI).
2. Gracze, którzy mają udokumentowaną historię grania z użyciem niedozwolonych programów, nie są dopuszczeni do rozgrywki.
3. Klany świadomie dopuszczające graczy ze zbanowanym lub powiązanym zbanowanym kontem gry są automatycznie wykluczone z Ligi.
4. Każdy klan może zgłosić dowolną ilość zespołów.
5. Aby pluton mógł zgłosić swój udział w Lidze musi mieć w swoim składzie na battlelogu co najmniej 12 graczy.
7. Przy zgłoszeniu drużyn, Plutony zobowiązane są podać pełny skład drużyn.
8. Gracz zgłoszony do Ligi może grać tylko w jednej drużynie. Złamanie tej zasady skutkuje wyrzuceniem gracza z bieżącej edycji Ligi.
9. W przypadku, gdy gracz zmieni klan / dołączy do innego teamu, automatycznie zostaje wykluczony z gry w Lidze aż do jej zakończenia.
10. Podczas meczu każda drużyna może wystawić maksymalnie dwóch graczy innej narodowości. Złamanie tego przepisu przez drużynę przeciwną należy zgłosić w ciągu 24h,
Po udowodnieniu złamania tej zasady (screenshoty) uznaje się taką sytuację za walkower.
11. Każda drużyna ma prawo wykorzystać jednorazowo w trakcie trwania Ligi tzw. Wilczą Kartę. Karta ta uprawnia do przełożenia wyznaczonego meczu na inny dzień następnego tygodnia, tj. do niedzieli kolejnego tygodnia po wyznaczonym pierwotnie terminie meczu. W przypadku przełożenia meczu za porozumieniem stron na inną godzinę tego samego dnia, nie przewiduje się użycia Wilczej Karty.
Zasady korzystania z Wilczej Karty:
a) Wykorzystanie Karty należy zgłosić przeciwnej stronie oraz administracji Ligi najpóźniej na 48 godzin przed rozpoczęciem meczu.
b) Nowy termin przełożonego meczu powinien zostać zgłoszony przez strony najpóźniej na 24 godziny przed pierwotnie wyznaczonym terminem meczu.
c) Drużyna, wobec której będzie użyta Wilcza Karta wyznacza dwa potencjalne terminy na rozegranie przełożonego meczu z zastrzeżeniem, że przełożony mecz musi odbyć się w godzinach wieczornych, tj. rozpocząć się między godz. 20 - 21.
d) Drużyna, która wykorzystuje Wilczą Kartę musi wybrać jeden z proponowanych przez przeciwną stronę terminów.
e) W przypadku niedokonania wyboru co do terminu meczu przez drużynę wykorzystującą Kartę przyjmuje się przegraną przez walkower.