Dowiedz się, dlaczego Smocza Dolina 2015 to mapa, jakiej jeszcze nie było.
Smocza Dolina, mapa znana z Battlefield 2, powraca do Battlefield za darmo* jako część dodatkuBattlefield 4 Klasyczne Operacje! Naszym celem było stworzenie ogromnej mapy przeznaczonej do walk z udziałem pojazdów, modernizacja tych aspektów oryginału, które mogły tego wymagać i dostosowanie całości do szerokiego spektrum trybów rozgrywki. Nie miała to być idealna replika, a raczej odtworzenie stylu rozgrywki z oryginału w zupełnie nowej grze.
Czym różni się mapa oryginalna od jej odnowionej wersji, Smoczej Doliny 2015? Między innymi skalą otoczenia punktów do przejęcia. Ogólnie rzecz biorąc, obszary wokół każdej z flag są dużo rozleglejsze i bardziej szczegółowe. Flag jest też więcej niż na jakiejkolwiek innej mapie w Battlefield 4, co przekłada się na obniżenie tempa akcji, ale sprawia zarazem, że pole walki jest bogatsze w wydarzenia.
Smocza Dolina 2015 to także mapa wielopoziomowa, wyższa od oryginału, oferująca graczom więcej obszarów górskich oraz przesłaniające widok warstwy chmur.
Właściwie wszystkie obszary mapy zostały ulepszone i wzbogacone. Oto, w jaki sposób je unowocześniliśmy:
Chińska baza/fabryka. Oryginalna mapa była przystosowana do trybu Podbój i Najazd. Na początku rundy wszystkie flagi kontrolowali Chińczycy, a Amerykanie dysponowali punktem startowym niemożliwym do przejęcia przez wroga (lotniskowiec). Na mapie Smocza Dolina 2015 obowiązują standardowe zasady Podboju, czyli wszystkie punkty kontrolne są na początku neutralne, a chińska baza nie może zostać przejęta.
Elektrownia/zapora [E]. Na oryginalnej mapie elektrownia i zapora były dość niewielkie. W nowej wersji stały się pełnowymiarowe. Wokół tej flagi regularnie toczą się starcia amerykańskiej piechoty z chińskimi wojskami pancernymi, więc zabierzcie ze sobą wyrzutnię przeciwpancerną!
Wioska na wzgórzu [D]. Niewielkie skupisko domów zamieniło się tu w pokaźnych rozmiarów wielopoziomową wioskę. To obszar mocno zniszczalny – idealne miejsce, by zorganizować zasadzkę na chińskie czołgi i nie pozwolić im przedostać się do centrum mapy.
Tartak [F]. Na terenie tartaku, tak jak w oryginale, pojawia się potężny pojazd. Dlatego na przejęciu tej flagi powinno zależeć Amerykanom, pragnącym zablokować chińczyków w ich bazie.
Flagi na wyspie [G/H]. Wyspa jest teraz znacznie większa i wyższa. Zarówno pawilon na szczycie [G], jak i świątynia [H] to miejsca przyjazne dla żołnierzy piechoty, pełne osłon i kryjówek.
Targowisko [C]. Ten teren pełni teraz rolę przeciwwagi dla tartaku. Znajduje się tu potężny pojazd lądowy i obszar do walki w zwarciu, gdzie świetnie odnajdą się żołnierze piechoty.
Pagoda [B]. Obszar bardzo podobny do swojej wersji pierwotnej, tyle że ze znacznie większą pagodą i lepszymi kryjówkami.
Wioska nad rzeką [A]. Tu zamiast stacji benzynowej z oryginalnej wersji mapy mamy pierwsze oznaki prowadzonej przez Chińczyków militaryzacji.
Mosty, szlaki wodne i rurociąg. Część przepraw wodnych prowadzących na centralną wyspę została usunięta, aby kierujące się tam wojska pancerne musiały korzystać z dróg lądowych, dwóch mostów i jednej przeprawy wodnej po stronie wschodniej. Zniszczenie mniejszego mostu prowadzącego z wyspy na zachód ogranicza także ruch wodny, co czyni tę budowlę ważnym punktem, który warto mieć pod swoją kontrolą.
Wodospad, Smocza Dolina w Battlefield 2
Wodospad, Smocza Dolina 2015 w Battlefield 4
Ogromny nadziemny rurociąg, jeden ze znaków rozpoznawczych mapy w wersji z Battlefield 2, przeniesiono pod ziemię, więc już go nie zobaczymy. To zmiana wprowadzona z kilku powodów – najważniejszym jest odległość wyświetlania elementów otoczenia. Przemieszczanie się po rurociągu było jednym ze sposobów oskrzydlania wroga, co obecnie, ze względu na wydajność sprzętu, byłoby praktycznie niemożliwe.
Mamy nadzieję, że nie możecie się doczekać premiery Smoczej Doliny 2015, która będzie miała miejsce już niedługo.
Do zobaczenia na polu walki!