Dowiedz się więcej o Smoczej Dolinie 2015, dostępnej już wkrótce za darmo w Battlefield 4!
Jeśli graliście w Battlefield 2, zapewne tę mapę pamiętacie – była ogromna, z wieloma flagami do przejęcia oraz mostami, które można było burzyć i odbudowywać. Celem naszych prac było stworzenie świetnej, wielkiej mapy przeznaczonej do walk z udziałem pojazdów, a zarazem modernizacja tych aspektów oryginału, które mogły tego wymagać.
Podczas modernizacji mapy pewne rzeczy musiały ulec zmianie. Według dzisiejszych standardów zasięg widzenia w Battlefield 2 był dość marny i oryginalna mapa brała te ograniczenia pod uwagę. Poradziliśmy sobie z tym na kilka sposobów. Po pierwsze, uczyniliśmy mapę bardziej wielopoziomową, aby bliżej jej było do autentycznej chińskiej doliny rzecznej – a także po to, by przesłonić trochę widok, szczególnie z wyspy centralnej. Dodaliśmy też warstwę dynamicznych chmur, które nie tylko wprowadzają mile widzianą separację lądu i powietrza, ale pomagają przesłonić trochę widok na lądzie. Dodatkowo otrzymujemy możliwość toczenia zaciętych powietrznych pojedynków ponad chmurami, co w Battlefield 4 wygląda naprawdę rewelacyjnie.
Ze zniszczalnymi mostami nie mieliśmy za to zbyt wiele roboty. Mosty to coś, co naszym zdaniem musiało pozostać częścią tej mapy. Stanowią bowiem element taktyczny, który w znacznej części decydował o jej popularności – głównie poprzez to, jak wpływał na wykorzystanie lądowych pojazdów opancerzonych. Z radością informujemy więc, że mosty wracają – i nadal dają masę frajdy!
W trybie Podboju mamy tu więcej flag niż na jakiejkolwiek innej mapie w Battlefield 4. Postanowiliśmy skopiować ich oryginalny układ, aby uzyskać ten sam typ rozgrywki. Mapa jest także trochę asymetryczna, gdy chodzi o „odradzanie się” pojazdów przy flagach, aby rozgrywka przypominała znany z Battlefield 2 tryb Podbój i Najazd. Szczególnie cieszy nas możliwość udostępnienia tej mapy dla trybu Szturm, którego w Battlefield 2 nie było. Uważamy, że Szturm w połączeniu ze zniszczalnymi mostami to coś absolutnie niepowtarzalnego!
I tak, wzrok was nie myli: dodatek Battlefield 4 Klasyczne Operacje będzie dostępny na PS4, Xbox One i PC. Pod postacią Smoczej Doliny 2015 chcieliśmy zaproponować graczom coś, czego jeszcze nie widzieli, czyli w tym wypadku mapę większą niż jakakolwiek inna w Battlefield 4. Dlatego podjęliśmy decyzję, by skupić się na platformach sprzętowych o większej mocy obliczeniowej. Nie znaczy to, że Xbox 360 i PlayStation 3 zostają przez nas porzucone i nie będą już otrzymywać aktualizacji. Chcieliśmy po prostu spróbować czegoś naprawdę dużego. Gdy zagracie na naszej nowej mapie, zrozumiecie, o co nam chodzi.
Smocza Dolina 2015 będzie częścią darmowego dodatku Battlefield 4 Klasyczne Operacje, który udostępnimy pod koniec roku wraz ze świąteczną aktualizacją gry (dodatek i aktualizacja będą dostępne do pobrania oddzielnie). W najbliższych tygodniach ujawnimy więcej informacji na temat tej nadchodzącej zawartości.
Do zobaczenia na polu walki!
źródło: http://battlelog.battlefield.com/bf4/pl/news/view/smocza-dolina-2015-juz-wkrotce-w-battlefield-4/